Visitekaartjes blijven populair en praktisch ieder bedrijf zal nog altijd energie steken in het laten drukken van deze kaartjes. Maar waarom eigenlijk? Is dit onderhand niet hartstikke achterhaald door de online wereld? En hoe zorgt men ervoor dat het visitekaartje ook echt iets toevoegt?

Visitekaartjes zijn handiger

Naast persoonlijker is een visitekaartje ook handiger. Zijn er zakelijke ontmoetingen of is er een spontane klik met een mogelijke klant? Wat is er handiger dan snel even gegevens uit te wisselen via een visitekaartje? Voor de ontvanger werkt het ook fijner dan eerst op zoek te moeten naar adresgegevens op internet. Of het kaartje is juist handig om je website door te geven aan deze persoon, want die staat vanzelfsprekend bij de NAW- gegevens (naam, adres, woonplaats) op het kaartje. 


Visitekaartjes laten drukken

Visitekaartjes ontwerpen vraagt om een frisse blik. Het standaard witte kaartje met zwarte tekst is allang niet meer van deze tijd en vraagt ook absoluut niet om gezien te willen worden. Zorg voor een mooi ontwerp. Visitekaartjes met mooie kleuren (die bijvoorbeeld terugkomen in het bedrijfslogo) en een duidelijke tekst zullen beter in de markt liggen. Een visitekaartje maken vraagt dan ook even om er goed voor te gaan zitten. Natuurlijk kan het kaartje ook nog een extra functie krijgen. Wordt er met afspraken gewerkt, dan kan er op de achterkant ruimte zijn waar de afspraken op genoteerd kunnen worden. Dit kan bij het kaartjes ontwerpen gewoon toegevoegd worden. Een visitekaartje is echt een reclamemiddel, wat dus een positieve indruk moet maken. Zorg dan ook voor een kwalitatief hoogwaardig kaartje door te kiezen voor een professionele drukker en trap niet in de valkuil om zelf wel even snel wat uit te printen. Op die manier zal de professionaliteit niet echt naar voren komen. Wees ook creatief met hoe het kaartje gebruikt wordt. Wees er niet te zuinig mee, want iedere plek waar de bedrijfsnaam opduikt laat mensen de naam weer zien. En hoe vaker de naam voorkomt, hoe beter het onthouden wordt en dus hoe sneller ze het bedrijf herinneren als ze het nodig hebben!